Common rail или дюза-помпа

Това е главният форум за дискусия на автомобилите с марка BMW и всичко друго от автомобилния свят, свързано с тях.

Модератор: Общи модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 23.03.2012
Пол: Мъж

Common rail или дюза-помпа

Мнение от jamesj » 23 Мар 2012, 1:44

Здравейте,

Въпросът ми е свързан с дизеловите двигатели на BMW.
Ориентирал съм се към Е39/Е46 в зависимост от това коя намеря в по-добро състояние. Държа да е дизелова. До скоро мислех, че всички модели отбелязани с D (a не TDS) са с Common Rail. Днес обаче прочетох, че двигателят 3.0 (2926), 184 к.с. не бил common rail, ами бил някаква модификация на TDS. Порових се още малко и уж се оказа, че бил дюза-помпа.
Отзивите, които чувам за дизеловите двигатели е, че common rail си е цяла революция и е много по-добър от предишните. Затова съм решил, че ще търся кола с него.
Въпросът ми е кои са първите модели от Е39 и Е46 с common rail.

Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 633
Регистриран на: 8.02.2007
Местоположение: Silistra

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от BaHka » 23 Мар 2012, 18:13

БМВ с помпа-дюза мотор няма. Всеки дизел на БМВ от гамата на Е39 и Е46 над 150 к.с. включително е комън рейл.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2040
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от michev » 23 Мар 2012, 19:12

Помпа дюзата си е ВАГ-аджийска дивотия и освен на ФВ, ауди, сеат и шкода няма да я видиш другаде.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 12.08.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60 530d
Мечтае да кара: Нещо с голям мотор

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от peters75 » 23 Мар 2012, 19:18

michev написа:Помпа дюзата си е ВАГ-аджийска дивотия и освен на ФВ, ауди, сеат и шкода няма да я видиш другаде.

Дори и там няма да видиш вече.Видяха,що за недоразумение е и го спряха от производство.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от Zagy » 23 Мар 2012, 19:19

Колегата има предвид M57D30 мотора, който не е никакъв ТДС или помпа-дюза, а си е чист комънрейл.

Тоя, дето ти е казал, че 2926цц дизела не е комънрейл може да отиде някъде в гората и кротко да се застреля - всички 3.0л дизели на БМВ са комънрейл.

Единствения дизел в Е46, който не е комънрейл, е M47D20 - 136 коня. Всички останали са комънрейли.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от acho.rs » 23 Мар 2012, 19:53

Бомба-дюза хич не е недоразумение . Спряха я на първо място защото не може да покрие еко нормите (не тези за СО2) заради невъзможността за 4-5 впръсквание на такт и заради грубия ход , недопустим за претенциите за лукс на Ауди .

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от Zagy » 23 Мар 2012, 22:33

Мен ако питаш е и по-сложна като система... и може би по-ненадеждна от комънрейла.
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от Gqbriel » 23 Мар 2012, 23:14

jamesj написа:Здравейте,

Въпросът ми е свързан с дизеловите двигатели на BMW.
Ориентирал съм се към Е39/Е46 в зависимост от това коя намеря в по-добро състояние. Държа да е дизелова. До скоро мислех, че всички модели отбелязани с D (a не TDS) са с Common Rail. Днес обаче прочетох, че двигателят 3.0 (2926), 184 к.с. не бил common rail, ами бил някаква модификация на TDS. Порових се още малко и уж се оказа, че бил дюза-помпа.
Отзивите, които чувам за дизеловите двигатели е, че common rail си е цяла революция и е много по-добър от предишните. Затова съм решил, че ще търся кола с него.
Въпросът ми е кои са първите модели от Е39 и Е46 с common rail.

Благодаря предварително.


Аз те съветвам 6 в редичка ...иначе изобщо не взимай дизел с тези цени и подръжка особено на дизел на над 10-11 години каквито гледаш :yes:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 23.03.2012
Пол: Мъж

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от jamesj » 24 Мар 2012, 4:01

Благодаря ви много за отговорите.
Потвърдихте това, което отпреди си знам, просто вчера изпаднах в недоумение от това, което прочетох. И се замислих да не би аз нещо да съм в грешка.
Та излиза, че всички Е39, отбелязани с D са common rail, както и всички дизелови Е46 без 320D, 136к.с.? Гледах го специално него в testdrive.bg, от който по принцип имам сравнително добри впечатления за коректност, а там и той е отбелязан като common rail. Щом не е такъв, какъв е?
Един приятел кара Е39, но TDS (на 250 000+ km е), та той ми каза задължително да търся common rail. Аз не съм заклет фен на дизела, просто го предпочитам, заради осезаемо по-ниския разход. А тая Е39 с TDS-a не ми се вижда чак толкова трудна/скъпа за поддръжка. Не знам при Е46 как е. Решил съм, че ще търся и за двете, а ще взема тази в по-добро състояние.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от Zagy » 24 Мар 2012, 17:13

jamesj написа:...всички Е39, отбелязани с D са common rail...

E39 520d не е комънрейл - мотора е 136 коня - същия като в E46 320d 136 коня.
Si non confectus, non reficiat.

Потребител
Аватар
Мнения: 25
Регистриран на: 23.03.2012
Пол: Мъж

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от jamesj » 24 Мар 2012, 19:52

А да, вярно, него го забравих.
Ама какъв е този двигател 2.0 136 к.с.? По-добър ли е реално от старите TDS-и? Заслужава ли си? Чета из форума, че има доста оплаквания от него, но това може би се дължи на факта, че е много популярен. Почвам да се чудя дали не търся бензинова Е46, ама като гледам какви разходи дават по 14-15 градско и 9-10 извън...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 352
Регистриран на: 12.08.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: E 60 530d
Мечтае да кара: Нещо с голям мотор

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от peters75 » 25 Мар 2012, 16:38

acho.rs написа:Бомба-дюза хич не е недоразумение . Спряха я на първо място защото не може да покрие еко нормите (не тези за СО2) заради невъзможността за 4-5 впръсквание на такт и заради грубия ход , недопустим за претенциите за лукс на Ауди .

Забрави да споменеш високия разход на гориво и зверската цена на дюзите.Та това не ли едно голямо недоразумение.

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от Zagy » 25 Мар 2012, 18:50

jamesj написа:А да, вярно, него го забравих.
Ама какъв е този двигател 2.0 136 к.с.? По-добър ли е реално от старите TDS-и? Заслужава ли си? Чета из форума, че има доста оплаквания от него, но това може би се дължи на факта, че е много популярен. Почвам да се чудя дали не търся бензинова Е46, ама като гледам какви разходи дават по 14-15 градско и 9-10 извън...

Ами по-добър е от ТДСа, но не е комънрейл. Аз съм с такъв - ако попаднеш на гледан такъв мотор ще уцелиш в десятката - малко харчи, доста върви и е сравнително здрав, но си има и слаби места де... Като цяло запазените комънрейли са повече от запазените 136-коньови печки.
Si non confectus, non reficiat.

The Ultimate Driver
The Ultimate Driver
Аватар
Мнения: 4709
Регистриран на: 23.04.2002
Местоположение: в света на motorsport-a
Пол: Мъж
Кара: хората да се учат с ProDrive.bg
Мечтае да кара: BMW ///M, Ferrari, Porsche, Land Rover
Детайли за колата: 2003-2005 - '90 BMW E30 318is
2005-2006 - '97 Audi A4 2,6 Avant
2006-2008 - '90 BMW E30 325i Cabrio
2008-2009 - '98 BMW Z3 Roadster
2009-2009 - '96 BMW E34 525tds Touring
2009-2011 - '96 BMW M3 Evo Race Car
2009- - '92 BMW E36 320i
2011- - '98 BMW E36 323Ci

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от DrivinGGoD » 27 Мар 2012, 12:12

Първите М47 мотори (320d/520d 136к.с.) са с ротационна горивонагнетателна помпа за високо налягане и прецизиран електронен контрол на впръскването. Близки са до принципа на работа на по-старите TDS мотори, но са по-усъвършенствани.

Всички дизелови двигатели на BMW след този са с различни поколения Common Rail, като започнем от 150-коньовия 20d (М47N), минем през 3-литровите деривати на М57 и стигнем до последните би- и три-турбо дизели с обем 2- и 3-литра :yes:

Помпа дюза BMW никога не са вграждали поради многото нейни недостатъци пред Common Rail-а - конструкцията е много по-сложна, а съответно и скъпа за производство, експлоатация и ремонт, по-шумна е, не толкова прецизна (както каза Ачо, няма възможност за толкова много впръсквания за един работен цикъл и точното определяне на порцията и момента им)... Единственото преимущество е, че поради липсата на тръбопроводи за високо налягане, а от там и загуби, налягането на впръскване може да е една идея по-високо...
------------------------------------------------------
Are you ///M enough?... - DrivinGGoD's Blog
------------------------------------------------------
There's one thing you won't like about your BMW and that's that at some point you'll have to get out!
------------------------------------------------------
"Автомобилът ти е истински бърз едва тогава, когато сутрин застанеш пред него и се боиш да го отключиш."-Walter Röhrl
------------------------------------------------------
Happiness is not around the corner. Happiness is the corner.
------------------------------------------------------
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4869
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: Common rail или дюза-помпа

Мнение от acho.rs » 28 Мар 2012, 23:06

peters75 написа:
acho.rs написа:Бомба-дюза хич не е недоразумение . Спряха я на първо място защото не може да покрие еко нормите (не тези за СО2) заради невъзможността за 4-5 впръсквание на такт и заради грубия ход , недопустим за претенциите за лукс на Ауди .

Забрави да споменеш високия разход на гориво и зверската цена на дюзите.Та това не ли едно голямо недоразумение.

Това за разхода е абсурдно , цената на дюзите е голям недостатък при тръсене на автомобил 2ра ръка , което изобщо не касае производителя . Причините за спирането на помпа-дюза са други .

Следваща

Назад към Основен Форум

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook